For a reason unknown to him, Alfred lost his power of speech. One day, having once again shunned a kiss from the woman he loves, and feeling loneliness assail him, he makes a decision: He will adopt a child. Contrary to all expectations, his adoption request is accepted. But when D-Day arrives, the person who turns up on his doorstep is not really what he expected.