This is a shrewd editing of the unsered rushes, but which were shooted for the film "Une partie de campagne". This shooting allows us to understand in a better way the personality of the main actors of the film, as the characteristics of the characters they incarnated. Jean Renoir, master of the management of the actors, gives us with this document a best approach of his work.