The story, set in pre-WW I Austria, revolves around Princess Aurora (Elissa Landi), the wife of Grand Duke Frederick (American actor John Lodge, whose French is impeccable). When the Grand Duke is murdered, the crime is solved by commoner Raoul Vignette (Pierre Fresnay), who happens to be enamored of Aurora.