"The thing that charms me in Paul Carpita's films, even the most politically committed ones, is their deeply human content. Paul and I share the same work methods : we serve what is in front of our camera instead of dominating it and we never make the camera more important than people ! Paul started working like this ten years before anyone else. It is a tragedy that "Le Rendez-vous des quais" was banned and forgotten."