The film mixes a fictional investigation with the reality of its production history, in a spirit of humour, self-derision and pastiche. After unscrupulously worming his way into the action, the producer, confusing fiction and reality, tries to hijack the investigation for his own profit. Caught up in the affair, but faithful to their roles, the actors defeat the producer's wheeling and dealing and then try to get the financing together to complete the film...