After his comfortable life is suddenly and inexplicably stripped away from him, a high-ranking official in the Polish government finally realizes that loyalty to his party will not protect him or his family from persecution. Now that the official truly understands the lack of justice in Poland, he takes advantage of the system to escape his homeland.