This comprehensive documentary explores the lives and behavior in the wild of over a hundred different simians species. Footage from such diverse places as Ethiopia, Japan, Sri Lanka and Brazil brings macaques, baboons, monkeys, orangutans and many other relatives of humankind to the screen. Because of its length and extensive coverage of its subject, it is of particular interest to those who are already keenly interested in its subject matter.