It's winter and snow is falling on the countryside. A bear, wearing a cap and thick yellow scarf, walks toward a little low house. Before entering, he greets, as is proper, a snowman. It's winter, but it's notcold because we're in a movie theater and we're watching an animated feature, The Turning Table. The bear soon transforms into a man, and this man is Paul Grimault, the great animator and creator of Le Roi et l'Oiseau. A little clown, impertinent, impatient, and curious, escapes from his pocket. He wants to know everything, and first of all, how objects, characters, and life become animated.