In 1956, French soldiers in the Algerian war not only fight against the rebelling natives of that country, but fight an equally brutal battle among themselves. Three young army misfits are assigned to a brutal "disciplinary company" during the conflict. When the "discipline" becomes too harsh for him to bear, one of the soldiers kills two of his tormentors...