Hans arrives in a town near Amsterdam to write a story on the reclusive sculptor, Professor Val, who lives on an island in the old mill house the locals call the Mill of the Stone Women. Hans meets the professor's beautiful and seductive daughter, and begins feeling passion for her despite his true love for Lisa Lotta. Slowly he becomes aware of the nefarious experiments being conducted by Val and his furtive assistant Dr. Boles, and local women continue to disappear.