An exploration of the Continental Shelf Station Two, an early-1960s attempt at underwater living located 10 meters below the surface of the Red Sea off the coast of Sudan. Subjected to constant observation and medical experimentation, the six men taking part in the experiment have air, food, water, electricity and other life essentials, as well as a small two-man submarine that they can use for underwater exploration.