On this summer's day in 1977, Léon and Eugénie are preparing to welcome their entire family to their little house. It's their grandson Stéphane's birthday, but above all it's an excuse to reunite with the patriarch, weakened by illness. But what looks like a normal family reunion is about to bring out the tensions and resentments in everyone. Until a point of no return is reached.