In the remote countryside, Marcel, an old retired farmer, continues to tend his land and his sheep. One summer morning, as he is overcome by a stroke, his flock escapes and a dreamlike vision appears to him. On his return from hospital, Marcel discovers that there is one ewe left in his empty field. The old man will do everything in his power to reform his flock, despite his weakened body and the worries of his wife Madeleine.