Cyrano is a cat with a snout so large and ungainly that he comes to resemble a dog. A musketeer in the company of the Cadets of Gascony who has mastered the art of poetry, he is in love with his cousin, the beautiful and gentle Roxane, an immaculate feline; but she has fallen in love with Christian, a cheeky Cavalier King Charles who has just joined the Cadets, much to Cyrano's displeasure.