The bear is left alone and very sad when he meets an old hermit. He is a former teacher who has withdrawn from the world and come to live here, in the middle of the forest, in a cave. He doesn't miss society at all, but the hermit has a passion for teaching. When our bear shows up at his door, in urgent need of learning, the hermit takes up the challenge.