The life of an enormous bird colony on an island in Brittany. Every year in spring around 40,000 birds invade one of the islands on the archipelago near the Brittany coast: seagulls, cormorants, puffins and gannets make a stop here on their migration south. Mating parades, reproduction, eggs hatching and nest building are filmed in close-up.