Based on the novel by Friedrich Gerstäcker, the film, set entirely in the state of Arkansas, tells of the conflict of interests between the local townspeople and homesteaders on the surrounding land, miners arriving during the gold rush, cowboys and cattle thieves who cause problems in the area, and the native tribes of the region. Two adventurers arrive in town and try to restore peace to it and its inhabitants.