An android, half-man, half-machine, moves ahead in the setting of a baroque cathedral. As though hypnotized by a stroboscopic impulse, the android begins an adventure in a maze of corridors, footbridges and spiral staircases. Its interminable ascension to the light will make it discover the eternal return.