In this drama, framed by the student unrest in Prague during the late '60s, a politically active French sociology student marries a drama student, but ends up falling for a French-language professor, who shares her philosophy and eventually her bed while studying abroad. Things go well, until he learns her marital status. She then returns to Paris to ask for a divorce. But her husband, deeply wounded, refuses to grant her one, and so she again returns to Paris to seek out her lover. Unfortunately things have changed between them. He is now beginning to support the government she strongly opposes. She calls her husband in Paris to reconcile, but alas, it is too late, as his acting career is taking off and he does not want a wife to hinder him. Meanwhile, there is a student uprising in France. She finally accepts the fact that her new lover and she will never agree, and she returns to join the other French rebels.