The theme of this film has been taken from a play by André Birabeau called "dame nature". It is the story of two teenagers, André and Annette who discover with their first love, the affection they never had in their childhood. André had spent his between a father who was absorbed in his profession and a mother who was a futile sort orf person. At school, his taciturn nature kept him apart from his friends. Annette had only her father, kind and sympathetic, but who lived by sharp practices, and ended up by being arrested. Sorrow brought these two young people together, and they found a refuge from their trouble in their love. But a premature birth brings further same on her. The drama is played out in a world that is sensitive to adolescent's ways, when parents finally realise that their indifference is a crime...