Sunstone follows Fresnel lenses from their production site to their exhibition in leading museums and use in navigation equipment. This film hence explores diverse social contexts that involve optics, by contrasting the triangular system of commerce that followed the first arrivals of the Europeans in the New World with the political potential glimpsed in the Op Art of post-revolutionary Cuba.