Patricia lives in Kalongo, a small, remote village in the Acholi region in northern Uganda. In the shadow of Mount Oren, which dominates her village's landscapes, Patricia learns each day to accompany young mothers, helping them to overcome the physical pain and the huge emotion of giving birth. Together with women is the deep meaning of her vocation, women whom she loves and joyfully assists in her midwife work.