The purpose of Kel Essouf expedition was to explore the Sahara from the basket of a Montgolfier balloon and collect absolutely inedited scenes. After many reconnaissance flights in 1983, a team of 13 people leave in February, March and April 1984. In the basket, two balloonists make use of the thinness of the air skim over the sand dunes and fly over each area at the right height, landing and taking off wherever they wanted.