81-year-old master, Jean-Marie Straub, once again invents and surprises with his latest film. Kommunisten consists of six parts, five of which have been taken from his earlier works. Straub does not aim to be self-reverential, but instead wants to make different blocks (of text, time, and languages) clash so as to highlight invisible elements of feelings and politics. It is a film about human adventure, from the past century to the one ahead. In this project, all the things that the films of Jean-Marie Straub and Danièle Huillet have been based on for the past fifty years, find their most raw and recent form.