How does 3D affect the audience and their perception? Peter Greenaway employs double explosure and superimposition in Just in Time, Edgar Pêra playfully questions notions of the new cinema spectator in Cinesapiens, while Jean-Luc Godard sketches a 3D history of cinema in Les 3 désastres.