On the Tibetan hights, a couple of farmers live with around thirty yaks. Their only child is a seven-year-old girl named Lhamo. While their life passes by peacefully, the family has the visit from a Tibetan militiaman who exhorts the parents to send Lhamo to the school, to sell the herd and to join the structures of State. For the first time, Lhamo is going to have to leave the valleys, with the risk of being abruptly confronted with a violent society which iwill not understand her lifestyle.