In 1993, I had shot Always More. Thus missed the indispensable complement, Less and Less, my fortieth movie. It evokes in fourteen minutes the evolution and the increase, from 1968 till 2010, the devices based on computing, the automatons, the borders and the others, that we find in all domains. The purpose of our current system seems to be to employ only a single individual by business sector. A report bitter and funny at the same time: the means of this perpetual reduction are surprising, funny.