Cat's Theory tells the recurring introduction and frightening nightmares of a child, destroyed by cats in a corridor which leads to the kitchen, as his father calls him to sit down to eat. The resolution of this fright is a metaphor of the passage to adulthood which supposes to exceed his fears by negotiating with the others. However, the other nightmares continue outside.