A disturbing man cleans rifles while constantly chanting a speech advocating the abolition of the death penalty in France. The man then takes on the role of a lawyer, enters the Paris law courts and is ready to let off a few rounds if his pacifist and humanist ideas are not adopted by his colleagues.