The film is about Simon, a young boy, who is bullied at school by peers and adults alike. Simon's parents have been kidnapped in Africa, and the government has not responded to the ultimatum set by the kidnappers. Therefore, while on a field trip to the local airport, Simon and his friend Élodie sneak onto a jet liner and fly to Rovaniemi to visit Santa Claus in Lapland, to ask him to save Simon's parents. On the way, they encounter a Fairy and an Ogre.