During a visit to the tomb of her recently deceased father, eight-year-old Inès has a strange encounter with a rat. Her mother quickly discovers the intruder’s presence in the house and tries to get rid of it. But the rat evades every trap, thanks to Inès who secretly protects it. For Inès there’s no doubt: this rat is her father.