Women's faces extracted from American series decompose little by little. The video brings to light the mechanisms which bring to tears, theatrical tears, tears in box or, to quote a poet from Ancient Rome, lacrimae rerum, tears were poured in public. The music - Ne me quitte pas - interpreted by Nina Simone, is used as a highlighter of pathos.