Today, on the TV, it is worse than usual. A double origin. Summer, 1964: in full cold war, Andy Warhol entitles Empire a static shot of eight hours about the Empire State Building. In August 2nd, 1914: Franz Kafka summarizes a day in his diary: Germany declared the war with Russia. This afternoon, swimming pool. It is the beginning of the end of the Austria-Hungary empire.