One morning, Jean asked Louise to let him go away alone for a few days. Louise didn't ask him the reasons why. Four months later, Pierre, a friend of Louise, discovers Jean asleep on a country road. Louise then decides to put an end to their separation, which she never wanted, and joins Jean in the house he is living in in the countryside. But, over the past four months, Jean has withdrawn into a world he has himself created, solitary and strange, where Louise is, definitively, an intruder.