The Whitefaced clown killed the Auguste, his inseparable brother enemy from the circus, for a sad story of mail. Condemned to roam in black and white on the industrial banks of a canal, he tries to obtain some letters of the mailman during his brief passages in this world. But it is in vain, because Mathurin the mailman delivers only the ancient members of the circus, retired in a wonderful and colored forest.