A big-name engineering company in West Germany is involved with high-rollers in the industrial business who are getting together a lucrative package for investing in the development of Third World countries. Along comes an enigmatic figure who finds out that the executives in the engineering company are ex-Nazis with murky pasts to conceal, and he uses his knowledge as leverage to take over the development project. In the meantime, his personal life is a shambles.