Nothing indicated that a shy and clumsy young man, born in the French provinces in 1952, would become the most extraordinary scientific and social phenomenon of the 20th century. After twenty years of courageous investigation, the story of Herbert C. Berliner at last challenges the laws of silence and dares to come to the fore.