From Corlay to Sarzay, from the mill at Angibault to the Devil's pond, from Nohant to Saint Chartier, Montipouret to Mongivray, Verneuil-sur-Igneraie to the château du Coudray and the village of Gargilesse, through her country novels, our invisible guide introduces us to the heart of southern Boichaud and its black valley.