Various aspects of life of Niger River natives including rain-making, burial, circumcision and a hippopotamus hunt. Compiled from footage from Rouch's films Yenendi, les faiseurs de pluie, Cimetières dans la falaise, Les gens du mil, Circoncision, Bataille sur le grand fleuve.