Biquefarre is a small farm in Aveyron. The changing economics of farming lead Raoul, in late middle age, to decide to sell and move to Toulouse. At least two neighboring farmers want to buy Biquefarre: Lucien and the young Marcel. Behind the scenes, Henri, whose brother is Marcel's father and who is also Lucien's brother-in-law, negotiates with Raoul so that Marcel's father can secretly sweeten Marcel's offer. Will dad and uncle succeed? In the background is the hard daily work of farming: milking cows, harvesting at night, and finding help when a farmer falls ill. Progress brings challenges: polluted water, factory farms, and skyrocketing land prices.