Seville in the early years of this century. Juan Belmonte discovers a passion for bullfighting in a country bullring. But his life changes when he meets Calderon. This ingenious and proud ex-bullfighter becomes both a father and a mentor for Belmonte...
"(...) "Belmonte" is not simply a film about bullfighting. In fact, Juan Belmonte could have been a painter, an actor or an architect : the most important thing is his attitude to life. What fascinates us about Belmonte is his intelligence and sense of adventure, along with the historical role he played... This man invented a new way of facing death. The bull is a monster that kills and the matador is a man who fights against death daily. The audience must sense death and understand what Belmonte felt in its presence."