Somewhere in the countryside, in the middle of the century. Gabriel works in the fields. Nothing grows. Anne keeps house. She also looks after Thibaut. Thibaut who does nothing, lazes around, sleeps... Gabriel can no longer stand him. So at times, tempers flare, they fight and hate each other.