The theatre is a nocturnal place. It is a magical place as it creates illusions and a secret place because it hides mysteries. The mediatheque, on the contrary, is a day place, the symbol of communication and knowledge, therefore transparent with large bay window. It is also a place to work with several spaces which are conducive to concentration.