Frederick Lansac is a botanist and portraitist who runs a beauty salon. Lansac meets and falls in love with Anne at a dress ball and the two get married. The two move into Lansac's home but at one of Lansac's portrait exhibitions, Anne's face is pushed into a bonfire from a jealous woman which horribly scars Anne's face. Anne isolates herself in her home where she slowly becomes less mentally stable as well as having erotic dreams about her nurse Agnès. Lansace learns that one of his clients, Dr. Rohmer is a former plastic surgeon who has halted from practising medicine and currently only performs plastic surgery on criminals. Lansac blackmails Rohmer into performing a grafting surgery on his wife to restore her former beauty. Lansac tricks two woman to of his clients to his home to become the donors for his wife's new face but the two die in the process. Barbara (Elizabeth Tessier), the sister of Anne's former nurse comes to the chateau to look for her sibling, but finds Anne who demands to have her face. Barbra manages to escape and Rohmer commits suicide. Realizing how far his wife has grown into madness, Lansace has his wife killed by his servants and then gives himself up to the police.