DirectorActorsSynopsisFebruary 1526, the signing of the Madrid Treaty. Francis 1 must relinquish Burgandy, Milan and Naples in order to be released from prison. As soon as he’s free, he proposes a modification to the treaty’s clause concerning Burgundy. Charles V, the German Emperor, refuses and prepares his army for war.
Although only 28, Giovanni de Medici is already the captain of the papal army and goes into battle when Quint’s lansquenets invade Italy under General Frundsberg’s orders.