In a workshop in Meudon, Joan Miro creates sculptures and supervises their execution. This film approach endeavors to render the great artist's creative process perceptible. It also describes the technical phases of making scultpure : casters and craftsmen at work.
The camera reveals every detail: hesitations, decisions, accidents and breakage. This film attemprs the impossible, to analyze the inexplicable, unpredictable, instictive and ephemeral aspects of creative action.