The film is the sequel to "La chasse au lion à l'arc". The hunters from the Bellah tribe set out to take their revenge on a lion they called “the American” which escaped some years earlier, in 1965. They find its tracks, identifiable through a wound inflicted by a trap, but the lion proves to be more cunning than they, and in the end it is his mate the lioness who is killed.