Michaël Steinberg is affected by the syndrome of Cushing, a hormonal disease with the psychiatric consequences. Interned in an intensive care unit, he tries to escape by thought his body and his sick spirit and becomes then an elegant and ambitious trader to whom everything smiles. But his disease, always present in his imaginary world, lets glimpse an inhabited and complex character, sinking little by little into the madness, until killing.