The movie theatre was one of the most important scenes of social life, encounters and seduction. The place where people lived their lives, where they could also sleep and eat, not only during the intermission. Everyone went to the movies. Once you were in your seat, you could feel rich since everyone was equal. The movie theatre was the "home" where you could do everything that wasn't allowed in the street. You could kiss girls and make love. Men would meet women, women men, men men, women... In short, a sort of earthly paradise where everything was possible, even dreams. (Marco Ferreri)