This documentary film, six thousand feet long, describes the expedition by Pierre-Dominique Gaisseau and friends to the country of the black Toma tribe in New-Guinea. The producer had previously traversed this country and brought back several short films. He was accompanied this time by cinema technicians, ethnologist and a specialist in black magic. The aim of the expedition was to find and record the rites and fetishes of the Toma tribes, notably their initiation ceremonies and the sacrifice of animals which is held in pratically the heart of the sacred forest...